Greenpeace lanceert De Dag van NIKS

Een fris tegengeluid tussen al het koop-geweld
De dag ná Black Friday en de zaterdag vóór Cyber Monday, roept Greenpeace uit tot de Dag van NIKS. Op de Dag van NIKS koopt Nederland niets. Deze dag is het antwoord op ons eigen consumeer-gedrag en de gevolgen hiervan voor de planeet. Een fris tegengeluid tussen al dat koop-geweld.
 
Vooral rondom de feestdagen, maar ook met online - uit USA overgewaaide - initiatieven als Black Friday enCyber Monday, wordt er de laatste maanden van het jaar extreem veel aangeschaft, terwijl dat grote negatieve impact heeft op het klimaat. Daarom lanceert Greenpeace dit jaar een échte challenge: de Dag van NIKS! Op deze dag wordt opgeroepen om geen spullen te kopen die je niet nodig hebt. Dus plak je credit card af, haal je portemonnee uit je tas, en geef op zaterdag 24 november geen geld uit aan overbodige zaken. We weten dat één dag geen geld uitgeven de aarde niet gaat redden, maar het is wel dé manier om je bewust te worden van je eigen consumptiegedrag.

Op zaterdag 24 november 2018, werd de Dag van NIKS gelanceerd bij de Odin Biologische Supermarkt in de Czaar Peterstraat in Amsterdam. De directie van Greenpeace en Odin Biologische supermarkten onthulden ZERO SATURDAY; de ambitie van Greenpeace om de Dag van NIKS wereldwijd te verspreiden!